Hálaadás

Hálaadás

Az Adventi időszak érkezése, és egyes kultúrákban az elmúlt héten ünnepelt Hálaadás a köszönet kifejezésének fontosságára hívja fel a figyelmünket. Egy tavalyi felmérés szerint (Walsh és mtsai, 2022) azonnali pozitív érzéseket és a hangulat általános javulását eredményezi,  ha nem csak magunkban érzünk hálát valami vagy valaki iránt, de ezt meg is osztjuk a másikkal.

Ha szívből jövő köszönetet mondasz egy embertársadnak valamiért, az további szeretetteljes kötődést, a társas kapcsolatok erősödését, az életigenlés érzését is magával vonja, emellett csökkenti a szorongást és a depresszív érzéseket is (McGuire és mtsai, 2022).

Az elkövetkező héten tégy egy gesztust elsősorban önmagad iránt, de szeretteid felé is az alábbi lépések egyikével (vagy mindegyikével). Legyen ez egy mini-kísérlet részedről, és figyeld meg, mi mindent tapasztalsz a lépések következményeként:

  • Írj le 3-7 napon keresztül három olyan dolgot, amiért hálás vagy. Legyen ez az esti rutinod része, például fogmosás előtt, közben vagy alatt.
  • Írj egy levelet egy szeretett személynek, amelyben kifejezed háládat iránta, például így: „10 dolog, amiért hálás vagyok neked:”
  • Töltsd le ajándékunkat, és oszd meg családoddal, barátaiddal is!

Heti hála napló

ingyenes-dokumentumok-heti-hala-naplo

Hála bónusz lap

ingyenes-dokumentumok-hála-lap

Ha ezeket a gyakorlatokat komolyan veszed, és ki is próbálod, nagyon sokat teszel nem csak lelki egészségedért, szeretteiddel való kapcsolatodért, de a világban formálódó békéért is.

Varga Anna

Felnőtt klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta

Egészségügyi működési nyilvántartási szám: 1165 | Adószám: 66676907-1-43 | Magyar Orvosi Kamarai nyilvántartási szám: 501064

Kognitív viselkedésterápiás végzettségét az Egyesült Államokban szerezte. Emellett a Tranzakcióanalízis, NLP, Autogén Tréning, Pszichodráma és Hipnoterápia módszerekben képződött. Főbb szakterületei: depresszió, pánikbetegség valamint egyéb szorongásos problémák, személyiségzavar.

Bővebben

ÚJDONSÁGAINK

Vess véget a szorongásnak! - Online csoport  - ABC Pszichoterápia

Vess véget a szorongásnak!
2024. április 19-től

Ha hónapok vagy évek óta szorongásos rosszullétek fogságában érzed magad, itt az ideje a változásnak!
Neked hoztuk létre azt a 6 alkalmas online csoportfoglalkozást, amelyben megtanulhatod, hogyan építsd le az egész életedet hátráltató szorongást a kognitív viselkedésterápia eszközeivel.

Online tudatos jelenlét (Mindfulness) csoport indul 2022. május 26-tól - ABC pszichoterápia

Tudatos jelenlét (MBCT)
2024. április 12-től

Csatlakozz mindfulness (MBCT) csoportunkhoz, hogy megtapasztald, mit jelent a tudatos jelenlét.
Olyan technikákat sajátíthatsz el, amelyek segítenek az önismeret növelésében, a stressz csökkentésében, a depresszió és egyéb érzelmi problémák kezelésében vagy megelőzésében, valamint a viselkedés tudatos irányításában.